onsdag 15 maj 2013




Just nu
Så håller Häggen på att bli grön och den kommer med sina blommor vilken härlig tid det är mellan just tiden som är mellan Hägg och Syren.Jag tycker att det är den allra bästa tiden vi är inne i just nu för allt det härliga ligger framför oss och man kan bara njuta av tiden allt vad som går.I dag har jag även hunnit med att måla på vår bro vi har ju haft den i färgerna vit och guldockra men nu blir den vit igen även dörren byter färg till vit och det blir så fräscht med den färgen.
Även vårt nya utedass har fått färg på sig och nu är utsidan klar och här är resultatet.Jag ska även måla inuti med vit färg men det kommer jag att göra när det är någon mulen dag då passar det bra att hålla på med det för man får ju inte missa solens härliga timmar dem måste man ta reda på.Det har inte varit några som helst problem med att måla för jag har haft jättefin musik under arbetet av Koltrastar och Bofinkar.Nu börjar det  dyka upp en och annan sommarplåga nämligen myggen men då är det tur att målningsarbetet börjar ta slut för denna gång.
Fortfarande så har jag Krokusar som dyker upp på olika ställen i rabatterna och dessa var så vackra så jag tänkte att jag kan väl bjuda på en bild av dem.
Min granne Valda har satt dem på olika ställen i gräsmattan.Det finns en hel del sten på våra sommarställen och hon har planterat lökar i hålen som blir efter stenar som de tagit bort vilket blir blommor både här och där och det blir så här fint.
I dag har vi haft kulingvindar men hade vi haft vindstilla så hade det varit en helt underbar dag det kände jag när jag stod och målade och solen sken och vinden mojnade en stund.
Ha det nu som allra bäst

.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar