måndag 6 maj 2013




Första varma dagen i Maj
Det har vi haft i dag det har varit 20 grader varmt Vitsippan i rabatten här hemma har slagit ut och den är ju så fin med sina vita blommor.Jag har på förmiddagen putsat fönsterna här hemma färdigt och sedan har vi varit på vårt torp där jag har suttit i solen en stund medan den var framme  för molnen har kommit och gått och det har blåst inget som är ovanlig i vår.Maken har gjort klart gräsmattan det går undan när man har en trädgårdstraktor och det blev så fint.
Den här Nyckelpigan som är den första för i år som jag ser den har flugit in på vår glasveranda och var på duken som ligger på bordet hur den ska klara sig vet jag inte men man får hoppas på att den hittar något matnyttigt.
Dessa fina prydnads pannlappar hittade jag i ett skåp på torpet ibland så fyndar man i sina skåp.Dessa har jag inget minne av att jag har hat uppe förut inte ens på torpet så jag tog hem dem de är ju så somriga i sitt utförande och så söta. 
Med det så får jag önska Er en fin eftermiddag



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar