fredag 10 maj 2013




Olika Plister
Rosenplister som jag har planterat här vid entrén den blommar sommaren lång men den är även duktig på att fröa av sig och kommer på alla de ställen som man kanske inte vill ha den på.Då kan den även vara i form av andra färger på bladen vilket inte alltid är så kul jag tycker ju förstås att denna med ljusa blad är vackrast.Jag brukar ansa plantorna när de har blommat sin första omgång.
Här har jag ett vitt Rosenplister och som ni ser så är den blomvillig vilket är kul den har jag köpt för vita blommor vill man ju ha i sin trädgård.När den blommat ut så brukar jag klippa bort det som inte ser så bra ut och då kommer den med mera blommor precis som den ska göra.

Den här är även den en form av plister och som ni ser så blommar den gult.Jag tycker att bladen är så vackra och den är så fin ihop med andra växter till exempel Funcia bredvid den så blir det en fin komposition.Det finns även ett Gul plister som har hängande bladverk dem brukar jag ha i amplar under våra Pilar tyvärr så hittar jag inte någon bild på dem men jag får väl fota dem när de åter är i ampel.Just nu så har jag dem i trädgårdslandet jag brukar ha dem där under vintern där brukar jag ha som en "barnkammare" för växter som jag kanske vill ha i någon rabatt för i bland så dör ju en del växter under vintern och då är det bra att hitta nya växter i landet.
I dag har vi regn likaså i går men efter några dagar med nederbörd så kommer sommaren till oss för nu är den på väg till oss och då kommer allt att hända på en gång.
Ha en riktigt bra dag

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar