onsdag 1 maj 2013




Första  Maj

så har Tibastbusken blomknoppar på gång och kommer inom kort att slå ut den är ganska så fin då den blommar på bar kvist men ack så giftig.Jag har satt den på vårt torp där får den stå i fred och vara vacker.
Jag vill upp ,jag vill upp sa rabarberknopp och nu kommer den med sina goda stjälkar som jag kommer att göra en rabarberkräm av så småningom, det smakar ju så mycket sommar om den.Nu finns det mycket i trädgården som är på gång för varje dag när man går en runda ute i den så ser man hur allt skjuter upp ur den kalla jorden.Vi har i dag arbetat i trädgården räfsat klart på framsidan av huset och även suttit ute för första gången på verandan för i år och eftermiddags fikat i solen det var riktigt härligt.Vi har även varit och hämtat stenar som jag ska använda för att göra lite snyggt på vissa ställen med jag får visa Er hur det blev sedan det är klart.
Denna Viva kommer troget varje vår med sina söta gula blommor här har jag satt den i en kruka vid vår entré så man kan titta på den varje gång man går förbi.I går kväll på Valborgsmässoaftonen så åkte vi i väg till vår Centrumhörna för att inta kaffe och en god kaka som efterrätt efter middagen. Där blev vi sittande en god stund och samtalade med hon som jobbar där för det var inte direkt någon rusch där om man säger så.Efter det så bar det i väg ut på en biltur och några eldar såg vi från bilfönstret men man kan lugnt säga att det blev ett lugnt firande av Valborg.
Ha  nu en trevlig eftermiddag

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar