onsdag 8 maj 2013




En dag på torpet

Nu har jag städat bort vintern på vår torp och det är alltid lika härligt när man känner att man kan öppna fönster och dörrar ta fram skurhink och med en klick såpa  i vattnet så blir det en härlig doft i huset sedan man torkat bort vinterdammet.Då är det bra mycket trevligare att komma dit sedan.I dag har vi haft första sommardagen vi har suttit i solstolen och njutit av härligt väder vi fick även besök en stund och det är ju alltid roligt.I dag så flög den första Citronfjärilen förbi mig den som egentligen inte ska finnas hos oss.
Jag har även målat på vårt utedass ska visa er sedan hur det kommer att se ut när det är färdigmålat, i går så grundade jag det hela då är det lite lättare att måla sedan.
Denna mysiga bostad har jag gjort  åt våra småkryp vi ska ju tänka på dem jag hoppas att något Bi eller Humla ska hitta hit sedan.Man har ju en hel del torra kvistar i trädgården att ta reda på  då är det kul att göra något bra av dem denna gjorde jag för ett tag sedan jag ska även göra en och hänga upp på vårt torp.
Kitteln som min mamma kokade kläder i när hon skulle tvätta på sommaren när jag var barn har vi nu på vårt torp.I bland så kommer den till användning när man vill ha mycket varmvatten så är det ju bara att hälla i vatten och tända under kitteln.Jag får alltid en hel del nostalgi känslor när vi använder den jag kommer så väl i håg den goda doft som spred sig från kitteln
Ha en bra eftermiddag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar