torsdag 1 januari 2015






Gott Nytt 2015
Året som alldeles nyss har börjat med sidor som är helt blanka i almanackan som man får fylla med innehåll och jag hoppas att det blir ett riktigt bra år och allra mest vill man ju att alla i ens närhet ska få må bra det är det allra viktigaste.Vi firade in det nya året hos våra vänner som vi oftast gör med en trerätters middag och hade det allmänt gemytligt.Den här versen kan passa in en afton som den här;
Vi tänker alltid tillbaka när inför det nya året vi vaka.
Nu är det gamla arket fullskrivet.Ett nytt har blivit oss givet.
Dagen innan nyårsaftonen så skjutsade vi vår dotter till flyget för nästa destination Göteborg dit hon har flyttat för att bo och  arbeta och vi önskar förstås henne all lycka på vägen.Kan väl berätta att vägen till flyget var glashal så det var tur att vi var ute i god tid för vi kunde bara köra 30 km/timmen vilket gjorde att hon hann i god tid.De som däremot skulle med flygbussen fick det nog lite svettigt då de ställde in den på grund av det regn som föll och gjorde vägarna glashala för busstrafik.
För någon dag sedan så var det så vackert i skogen när vi var ut på promenad och nu börjar man se ljuset vara på gång de dagar som det är klart på himlen  här hade vi snön som låg så vackert  i alla träd och en vacker vit mark.
I dag första dagen på året så har snön börjat  smälta bort och lämnat kvar hala ytor  vet inte om jag vågar mig ut på promenad i dag som det ser ut.Jag ska nu börja med att titta på nyårskonserten som jag alltid gör den här dagen men annars så blir det en allmänt lugn dag för vår del.
Jag önskar alla ett riktigt Gott Nytt År och en god fortsättning .






1 kommentar:

  1. Det är litet roligt med ny almanacka, som ingen antecknat i. Nu har jag fyllt i allas födelsedagar, Syfestival, Trädgårdsmässa och litet annat.
    Här utlovats rejält blåsväder. Då är det skönt att inte behöva gå ut. /Britt

    SvaraRadera