måndag 12 januari 2015



                                                        Andra Måndagen i Januari
Nu har jag dansat ut Julen och det är lika trevligt varje år, lika roligt att dansa ut den som att plocka fram den när den tiden kommer åter är det.Nu har alla tomtar och smällkarameller åkt ner i lådan för vila dessa smällkarameller som dottern en gång gjorde och som är så fina.
Ute har vintern kopplat sitt grepp om oss nu har vi äntligen fått fluffig vit snö som jag bett om och hela vår värld är vackert vit.I går blåste det ordentligt och var nästan 20 minus det var skidtävling i vår by och många hade anmält sig till tävlingen.Enligt tidningen så var det en lyckad dag med fina spår att åka på så då var det allt bra tur att vintern kom till slut för utan snö går det inte åka skidor.
Trettondagsafton hade vi middagsbjudning här hos oss och då fick vi det här vackra blomsterarrangemanget som fortfarande står sig och är vacker.När blommorna  vissnat så¨ska jag sätta upp den vita vackra bollen i fönstret och den fina ljuslyktan som även följde med får man tända och på så vis så  kan man se det vackra för evigt.
I dag har jag varit ut på promenad med min granne och efter promenaden så blev det fika hemma hos henne en riktigt trevlig Måndag kan man säga.Jag får tacka för trevliga kommentarer i mitt förra inlägg det är så roligt att Ni tar Er tid att skriva ner några rader.Ha en riktigt fin Måndag eftermiddag.


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar