lördag 10 januari 2015








Guldskimrande
Nog lyser dom som om de vore av guld de här Liljorna åtminstone så gjorde dom de den här dagen när de hamnade på bild och blev förevigade.
En morgon i Maj förra året så fångade jag den här soluppgången och jag tyckte att det skimrade av träden när solen lyste på dem.
Eller den här solnedgången som jag förevigade en kväll när vi körde hem från Umeå för några år sedan det var en otroligt vacker syn när himlen var gyllene.
Den här vackra Apollofjärilen eller  ja visst ja det är ju Påfågelsöga som jag hade turen att ha på besök en dag när vi satt ute och intog vår lunch den förgyllde min dag för jag har inte sett den varken förr eller senare.Tur hade jag att den for i väg men kom tillbaka igen och jag fick föreviga den som ett vackert minne på bild.
För att inte tala om alla vackra lövträd på hösten som oftast är gyllene som guld.Jag hittade trots allt ganska många med temat jag som trodde att det skulle bli svårt. Om Ni går in på den här länken 
så kommer Ni helt säkert att hitta fler med dagens tema.Utanför vårt fönster så snöar det för fullt nu har vi fått vinter på riktigt.Jag önskar alla en fin helg och ha det riktigt gott.



 


3 kommentarer:

  1. Det är inte så svårt att hitta "guldskimmer" omkring sig om man bara är öppen för det vackra - eller hur? Jättefina bilder som visar att du har öga för det vackra.
    Fjärilen du har fångat är en påfågelsöga, såna har jag ofta på besök hos mig och de är så vackra och iögonfallande. Fjärilar är något alldeles speciellt när de fladdrar förbi eller sätter sig och vilar. (Apollofjäril har jag aldrig sett i verkliga livet, men den är nog vit.)

    Ha det riktigt gott och tack för att du värmer i vinterkylan med ditt guldskimrande inlägg. :)

    SvaraRadera
  2. Jättevackra bilder med guldskimmer som förgyller dagen. Det är inte utan att man längtar en sådan här dag då snön vräker ner. / Britt

    SvaraRadera
  3. Nydelige bilder med gullskimmer i.
    God kveld til deg.

    SvaraRadera