lördag 3 januari 2015





Turkos/Blågrön
Är färgtemat i dag några blommor som blommar i den färgen har jag inga, men jag kan ju däremot bidra med växter som har blågrönt bladverk som  Funcia på bilden som både kan vara i sol likväl som i skuggan.
Jätte fetknopp även den har blågrönt bladverk en växt som jag gillar mycket då den är så otroligt fin att blanda med andra växter den är även fin att ha solitär i krukor.
I förgrunden så har jag här ett blågrönt gräs som jag inte vet namnet på men som tillför rabatten så otroligt mycket.
Som avslutning på kavalkaden så får det bli den här gamla bilen som verkligen är turkos.I somras hade vår by en veteran bilstävling  som vi var och tittade på och där fanns denna turkosa pärla att beskåda.
Om Ni vill se andra bidrag på temat så kan Ni gå in på den här sidan  Charlottas trädgård
med det så får jag därmed önska alla en trevlig dag och fånga den för det tänker jag göra. 





3 kommentarer:

  1. Blågrönt bladverk är riktigt vackert. Det borde jag ta en funderare på till nästa säsong. Tack för inspiration och fina färger!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Bra motiv du har hittat. Turkos blommor är inte lätt. / Britt

    SvaraRadera
  3. Ja, bladverk i blågrön nyans gör sig verkligen bra. Jag har ett blåaktigt gräs, som heter festuca glauca intense blue - ganska nyplanterat och som jag hoppas mycket på.

    SvaraRadera