måndag 26 januari 2015



Måndagstankar
Tänk att nu har vi hunnit till sista Måndagen i vår första månad för det nya året och i går kom solen på besök.Maken och jag var ut på förmiddagen på promenad och då badade naturen i solens strålar det var så vackert så det blev ett antal bilder förstås.Här ser man dessutom tydligt att den har kommit sig en bra bit upp på himlen.På eftermiddagen så var vi till vår Centrumhörna i byn där var en man vid namn Kurt-Lennart Holmgren och visade diabilder på vacker natur och Jenny Lövmark visade sin konst.En trevlig stund och vi var flera som hade hittat dit.
Vårt "hemlig hus" på vårt torp är vackert inbäddad i snö just för tillfället.Till sommaren har jag planer på att måla det vitt invändigt om nu min högra axel är med på det hela jag hoppas att Maj månad blir en bra månad med lämplig temperatur för arbetet.
Jag håller även på att se över de fröer som jag har plockat in under hösten och dessa vackra enkla Tagetes ska jag absolut sätta fröer av dem ska jag ha här hemma är tanken.
Den här vackra Rosenskäran som jag köpte fröer av förra våren dem ska jag även sätta dels har jag kvar fröer men jag plockade även in av dem så jag kan nog sätta ganska många  för man kan ju alltid ge bort till någon som inte har.
I dag så snöar det och det är en härlig temperatur som håller sig på minus en grader alldeles perfekt för att gå ut i på en promenad efter lunch.
Jag får till sist tacka för trevliga kommentarer i mitt förra inlägg och ha en riktigt bra dag.

 


1 kommentar:

  1. Vilka vackra vinterbilder. Fint när solen lyser mellan träden. Gulligt litet hemlighus, som kommer bli fint invändigt också, med vitt på väggarna. / Britt

    SvaraRadera