tisdag 6 januari 2015







Januari-Juni 2014
Januari var en ganska så mild månad vädermässigt endast i slutet på månaden så hade vi bistra 27 minusgrader men det var bara kortvarigt.Solen välkomna de  vi tillbaka precis som vi gör nu när den åter gläder oss.
 Februari då hade vi besök av dessa fjällresenärer de kommer oftast ner till vår kust varje vinter även om det inte finns mera mat här än där men de har väl blivit en tradition kanske för de har alltid varit så.Den här dagen hade vi sol men annars så var det en mulen månad med mest plusgrader.
 Mars så fick vi fint besök vid vårt hus då hälsade han på oss herr Koltrast och den gör mig så glad med sin vackra sång en riktig glädjespridare är han.I mitten på Mars så fick vi storm som gjorde att fler rutor på vårt växthus föll ner och det kom även en skiva från vår grannes växthus som landade på vår bro.En månad då det var 10 grader kallt som mest.
 April   i mitten på månaden så blommade redan våra Krokusar och det är ju så roligt när de första vårblommorna börjar komma en härlig tid som berikar min värld så väldigt mycket.Vecka 15 varje vår så sätter jag mina fröer har alltid gjort det och det brukar fungera så bra det är mest Tagetes och en del andra sommarblommor.
 Maj  det här året så blommade Häggen vid vårt torp och den har en underbar doft vi har några stycken här så luften är full av doft.Jag brukar känna av den blir lite snuvig men det är bara en kort period så det gör inget.I slutet på månaden hade vi hela 29 varma grader rena rama högsommar temperaturer.Gräsmattorna  klipptes även för första gången i slutet på månaden.
Juni är även den en härlig månad då kommer ju midsommar och vi åkte i väg till min barndoms by och plockade dessa härliga sommarblommor och backen var full av vackra Liljekonvaljer som började bli ut blommade för det hade varit så varmt tidigare.Den varmaste temperaturen under Juni var 26 grader däremot midsommaren bjöd oss på en kylig helg med skurar det var endast 8 plusgrader på midsommaraftonen men som vanligt så hade vi en trevlig helg i glada vänners lag i alla fall.
Det här var en liten inblick på första halvan av förra året mera ska jag bjuda på nästa gång ha nu en riktigt fin dag och tack för fina kommentarer i mitt förra inlägg och tänk på lev i nuet,vänta inte till i morgon,plocka livets rosor i dag.






1 kommentar:

  1. Vackra bilder, som vanligt. Och det blir så fint med inramningen. Första bilden gillar jag allra bäst. Ser fram emot resten också. / Britt

    SvaraRadera