lördag 17 januari 2015




 Ljusblåa toner
Är färgtemat för dagen och den här bilden blir man glad av för när himlen är ljusblå och solen skiner då är det en riktigt fin sommardag.
PorslinsVeronica den är riktigt ljusblå och skir och är så vacker när den blommar på försommaren den har jag hämtat på en trädgårdsdag.
Japansk Akleja visst är den näpen med sin litenhet och sin ljusblåa kulör på bilden ser den nästan lila ut.
Miniblåklockan den gillade förra sommaren riktigt mycket för den växte över sina breddar i rabatten under vårt Äppelträd.Det gjorde att jag placerade den på fler ställen och även delade med mig av grannlåten.Det här var en del av mina blåa toner det finns även en del andra bilder men dem sparar jag till en annan gång.
Ha det nu så bra och gå gärna in på den här sidan  Charlottas trädgård   
så hittar Ni helt säkert flera bilder med dagens färg. 



 
 

5 kommentarer:

  1. Så dekorativt. Sjön minner verkligen om sommaren. Porslinsveronikan har riktigt ljusblå färg.
    Miniblåklockan är söt. Jag hade den en gång, men den har flyttat härifrån./ Britt

    SvaraRadera
  2. Veronican är min favorit, har en vit. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Porslinsveronikan går rätt in i mitt hjärta. Den måste jag hålla utkik efter. Tack för inspiration och vackra ljusblå färger. :)

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Man blir verkligen full av längtan när man ser den vackra glittrande fjärden, man hinner nästan glömma under vinterhalvåret hur vackert det kan vara.

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvaraRadera
  5. Veronika och blåklockor, aklejor - vilka fina ljusblå exempel.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera