onsdag 1 januari 2014


Nytt år
God fortsättning på det nya året 2014 önskar jag alla som tittar in på min sida det är så roligt att se att Ni har blivit bra många fler än tidigare år vilket gläder mig.Det nya året bär på nya blanka blad och det ska bli spännande att se vad jag kommer att fylla dessa sidor med förhoppningsvis så blir det många trevliga aktiviteter med ett nytt år framför sig så kan man ju aldrig veta vad det innebär.För mig så har nyårsfirandet alltid inneburit ett visst vemod för man vet vad man lämnar men inte vad som kommer.I år så blev det ett lugnt nyårsfirande för vår del för vi har drabbats av en förkylnings bacill som har gästat oss ingen gäst som vi vill ska bli särskilt långvarig får vi hoppas.Maken ställde därför upp och skjutsade våra ungdomar till deras firande och hämtade hem dem på småtimmarna nu har de åkt i väg till södra Sverige men dottern kommer hem igen  om ett par dagar.
För mig så innebär alltid nyårsdagen som en tradition att se på nyårskonserten på Tv med allt vackert att höra på men även ögat får sig lite godbitar i form av tjusiga lokaler och vackra dansande par i fina kläder men även den blomsterprakt som finns där.En liten dröm som jag har är att åka i väg på resa och få se platsen där den är inspelad för det gjorde min faster som även var förtjust i nyårsdagens musik.Vi får väl se när den resan går av stapeln kanske någon gång vi får väl se med ett nytt år så kan allting hända drömma kan man ju alltid.
Lagom till  nyårsfirandet så kom snön så nu har vi åter fått vitt på marken. I dag ska vi försöka oss på att gå ut på en liten promenad i vårt vita vinterlandskap.
Den här texten fanns på en tändsticksask som jag fick i julklapp som jag tycker var rätt så rolig den är på bondska så jag måste kanske översätta.
"Så länge som man kan titta ut genom fönstret är det  som spännande att leva"- står det på asken något som det finns en viss sanning i  tycker jag.
Ha en fortsatt trevlig  första dag på det nya året som jag hoppas ska bli ett riktigt trevligt år.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar