tisdag 7 januari 2014




Nu är glada julen slut slut slut
I dag ska jag plocka bort den alla tomtar och allt pynt ska ner i lådor där de ska få vila till nästa jul igen då jag med stor glädje åter tar fram alla sakerna.För jag tycker allt att det känns lika bra att ta fram dem som att plocka bort när sedan allt är över.
I helgen så var det ju Trettondag jul och Trettondags afton var vi bjudna till våra vänner i Kåge där vi bjöds på gott fika och sedan god middag.Ingrid hade denna vackra Azalea på bordet som de hade fått av en granne i julklapp, som tack för att grannens katt har valt ut våra vänner som sin fodervärd.Den tycker nog att den får bra mycket godare mat där än någon annanstans räkor och annat gott.Den stannar där gärna hela dagen och intar en lång vila för hemma så finns det andra katter som stör nämligen.
Den fina dekorationen möter oss välkomnande när vi kommer till våra vänner på visit.

Jag har kapat av de sista Hyacinterna och här satt dem i en liten vas de gör sig nästan lika bra som när de står med sin knöl.Nog är det allt bra roligt nu när man får ta fram sina vanliga prydnadssaker igen nu när ljuset åter är tillbaka och många kommer helt säkert att få nya platser att stå på för ombyte förnöjer ju som det heter.
Det är fortfarande mulet väder men jag börjar nu längta efter en dag med sol då kan man även lättare se hur högt upp på himlen den har hunnit.Min förkylning den har nu börjat lämna mig och jag hoppas så klart att den ska ta en lång time out för den har varit lite besvärlig med mycket hosta men i natt har jag fått vila ganska så bra.Ett lite tankeord på vägen får Ni här av mig.
Det bästa med framtiden är att den bara kommer en dag i sänder
Ha en fortsatt bra dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar