söndag 5 januari 2014


Fortsättning av min resumé över 2013 Maj-Juli
I början på maj så är jag med om att avveckla ett bönhus i Källdal där jag är delägare huset rivs ner och flyttas till Tällberg och där ska det resas på nytt jag ropar in den söta kaffekannan på den auktion som var som nu får pryda vårt hem.Vitsippan blommar i trädgården och en hel del andra växter kommer snabbt upp för vi har en fantastisk månad som är otroligt varm för årstiden rena rama sommartemperaturerna.
Den varmaste dagen uppvisar mätaren 22 varma grader detta gör ju förstås att vårt Äppelträd blommar för fullt och sedan kan vi på höstkanten plocka in en härlig skörd av Äpplen.
I Juni plockar jag in en vacker sommarbukett av ängsblommor inget är så vackert som en bukett av ängens vilda blommor.Midsommar så firar vi tillsammans med goda vänner i Lidträsket i grannens sommarstuga.Vädret har väl varit bättre denna helg men vi har det bra ändå vi grillar och har det mysigt.Juni månads temperaturer fortsätter att vara bra den varmaste dagen uppvisar mätaren 26 grader men vi får även lite regn en del dagar som så väl behövs.Jag är även på trädgårdsvisning tillsammans med Lena och Elisabeth och jag har fika med mig som vi intar på Campus sittande på en bänk där vi kan se på drakbåtsrodden det är en härlig kväll och vi är i en trädgård i Byske och även en trädgård på Sunnanå (därifrån är bilden med fågeln) och blir inspirerade.
I Juli så finns det hur mycket som helst att visa därför så är det svårt att välja men det får bli bild på Pionen som slår ut och som är alltid lika bedårande jag brukar plocka in några stycken  av då jag har dem på flera ställen.Trädgården är nu i full blomning och man bara njuter av tillvaron äter måltiderna ute i trädgården det är skönt att finnas till helt enkelt.Vi gjorde även en trevlig resa till Gotland tillsammans med lena och Andre och den resan var helt underbar med sol och vackra vyer och man blev överväldigad av alla dess Rosor men även av naturen som finns där.En känsla är att  vi nog måste göra om resan igen om några år kanske.
I dag så är himlen grå  det har den varit ett par dagar nu men man kan ändå se att ljuset är tillbaka och det känns oerhört skönt.Min förkylning den blir sakta bättre nu är det en besvärlig hosta som hänger kvar men den kommer nog också att ge med sig snart.
Ha en fortsatt bra Trettondagsafton


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar