torsdag 23 januari 2014





Lite av varje en Torsdag
Häromdagen så var vi på visit hos min 95-åriga moster hon är en mycket vital dam som är hur klar och redig som helst ibland mera vital än vad en annan kan ibland vara.Vi pratade nutid och dåtid och timmarna flög iväg hon har ju nyss haft födelsedag och på hennes köksbord så fanns det en hel del vackra blommor.
Den här versen passar in i sammanhanget;
Att åldras är som att bestiga berg man blir lite andfådd men får mycket bättre utsikt
Hon hade även denna underfundiga ljusstake som är tillverkad av gamla bestick men det var ingenting som man tänkte på förrän hon berättade det.
I vårt kök så har vi ett stycke vår för de hängen som följde med den vackra Tulpanbuketten de har nu börjat slå ut.
Jag har även börjat plantera om krukväxterna för när jag vattnat dem så har jag sett att många har behövt ny jord.Så nu hoppas jag att det ska ge effekt i kapp med mera ljus så ska nog det ordna sig.
I dag har solen varit framme och det är så härligt när jag var ut på en något senare promenad så var solen alldeles röd när den gick ner man blev riktigt bländad.Skönt är att man inte behöver gå ut lika tidigt på dagen för att fånga ljuset för nu är det ljust ute ända till klockan går mot tre på eftermiddagen .
                                                                Ha en fortsatt bra dag
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar