lördag 11 januari 2014




Lite nytt på fönsterbrädan
Nu när det är nytt år och allting så känner jag att man gärna vill ha lite grann nya växter på fönsterbrädan och jag kunde inte motstå den vackra St Paulan som är rosa och vit och kallas för Äppelblom.Den fick bli planterad i min vårkorg tillsammans med lite grön sisal.Jag har ju ett antal St Paula i olika färger men jag tänkte att en mer eller mindre gör inte så mycket för jag gillar den verkligen på grund av dess söta framtoning.Dessutom så blommar den villigt jag har i alla fall tur med den och då kan man ju hjärtans gärna kosta på sig en och annan.
I närbild så ser den ut så här.
Jag inhandlade även en Kroton  för det är ganska så länge sedan som jag hade en sådan jag vet ju att de lätt får ohyra men jag ska nu börja ge dem Nässelvatten så då kan man ju kanske eliminera den risken.Jag tar alltid in en bunke på hösten med växtnäring och så brukar de få sig en liten "hutt" en gång i veckan på vårkanten och det brukar de gilla.
Nu har vi fått kallare väderlek i går så var det tio minusgrader och storm då bet det i kinderna när vi var ut på promenad.Vi var till Piteå på förmiddagen och där var det otroligt kallt men vi var och åt en god lunch på Golden Dragon i alla fall där blev vi varma.
I dag blir det en lugn dag det enda som står på agendan är att ta ut julgranen men efter det så är julens högtid helt ut städad vilket känns riktigt bra.Det blir att se skidor på Tv och jag ska sitta med min sticksöm men det blir även en promenad.
Ha en riktigt bra dag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar