fredag 3 januari 2014











Resumé  från Januari - April 2013
Den något bleka vintersolen börjar vakna till liv igen och försöker resa sig upp från sin horisont precis som det är just nu.I januari förra året så hade vi mest kallt i mitten av månaden som kallast minus 30 grader annars så var det varierande temperaturer.I slutet på Januari så piggar jag upp mig själv med att köpa en vårblomma då jag hade varit på läkarbesök och fått positiva svar på mina prover för det måste ju firas på något sätt.
Solen den har nu kommit sig en bra bit upp på himlen nu när vi är i Februari inom hus så målar jag om i vår hall och gör den furu boacering som finns där vit och hallen blir därmed som ett helt nytt rum och naturligtvis så är vi jättenöjda med resultatet.Det kallaste vi hade utomhus under månaden var 17 minusgrader.
I Mars när vi skjutsar vår dotter till flyget en Söndagsmorgon i Fahlmark så träffar vi på dessa Renar som slickar i sig saltet från vägen.Vår natur är bedövande vacker då det ligger rimfrost över hela landskapet.Nu är det även tid att plocka fram solstolar och kaffepanna för att njuta av vårvintern som vi gör på bästa sättet.Enligt almanackan så var det ganska så kallt under stora delar av månaden som mest minus 25 grader.Men solen börjar ju värma så man kan nu ändå mitt på dagen njuta av årstiden.
I April så köper jag mig en Hortensia som jag hade ute i trädgården under sommaren.Jag tog inte in den utan den bor där ute ännu men jag tror inte på att den har överlevt men det skulle den nog inte ha gjort ändå.Nu börjar det spira i trädgården igen och man lever i en härlig tid när man har allting framför sig när vårblommorna börjar spira åter.I April så börjar vi ha plusgrader och det börjar bli riktigt härligt.
I dag har vi mulet väder och min förkylning den är på topp men den ska nog ge med sig snart för allting ska ha sin tid som min morfar alltid sa.
Ha en fortsatt bra dag.




2 kommentarer:

  1. Ja nu kan man börja längta till våren igen.

    SvaraRadera
  2. Ja det känns gott att vi har kommit oss över den mest mörka årstiden och börjar få mer och mer ljus igen.

    SvaraRadera