måndag 19 augusti 2013






Vi gläntar  lite grann på dörren till hösten
Jag tycker nog att det känns lite så när Rönnen blommar med sina vackra röda bär.I år så har träden väldigt lite bär om man jämför hur det såg ut förra sensommaren då de nästan inte orkade med den tunga bördan med bär som de då hade.Inte blev det särskilt mycket snö förra vintern för det jag tror inte att den tesen håller riktigt.
Vårt Äppelträd Silva har i år fällt en hel del Äpplen och jag har i dag plockat in Äpplena och gjort mos för man vill ju gärna ta reda på frukten så att den inte förstörs.
 I år kunde man tydligt se att skörden blev inte lika stor som förra sommaren.Nu känner man sig rik när man har det goda äppelmoset ner fryst och det är bara att plocka fram när man ska använda den.Jag  kan inte sockra mitt mos så mycket då jag måste tänka på mitt blodsocker och det gör att till en kilo mos så använder jag knappt 2 dl socker och vilket innebär att jag bara kan ta fram och ha det i en liten glasburk i kylen för att använda till min grötlunch.
I naturen så har en del bladverk börjat skifta i olika röda nyanser det kan ju faktiskt betyda att de har någon rost på sig för vi har ju inte haft någon frostnatt ännu.I dag har vi haft en underbar temperatur vi har tillbringat dagen på vår torp och haft det skönt i solen.
Jag får önska er en härlig eftermiddag




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar