onsdag 21 augusti 2013





Bakverk, blommor samt ett hästekipage
I går så fick jag lust att baka någonting gott till kaffet och eftersom jag hade slut i frysen på mjuka bakverk så fick det bli chokladmuffins.Jag hittade recept här på nätet som inte innehöll så mycket socker så det fick bli det som jag bakade.Den bruna kakaoburken har varit med ett bra tag och det är så roligt att ha vackra burkar som fyller sin funktion att plocka fram, den gröna burken bakom har jag köpt i sommar på en loppis i den har jag mjöl.
Så här fina blev de och med lite smält mörk blockchoklad och lite vackert strössel  som garnityr så blev de riktigt fina.I dag fick vi oväntat besök av min kusin som ville titta på vår trädgård så då var jag glad att jag hade nybakat att ta fram till eftermiddagsfikat.
Här kommer receptet på dessa det blir ca 14 muffins
2 st Ägg,1 dl Socker,1,5 dl Mjölk,0,5 dl flytande matfett,2,5 dl Mjöl,2 tsk bakpulver,2 tsk vaniljsocker,0,5 dl kakao.
Man vispar först ägg och socker pösigt sedan tillsätter man de övriga ingredienserna och fördelar smeten i pappersformar.Man gräddar dem i 225 grader i ca 10-12 minuter.
Sedan smälter man mörk blockchoklad och stryker det med en kniv ovanpå och strör sedan på strössel .
I trädgården så blommar för fullt denna vackra Binka jag tycker att den har så fin färg och är så fin mot den gråa stenfoten.
Den vita Liljan som jag har flyttat på i sommar den har nu slagit ut och den är verkligen vacker.Nu ska den få stå kvar i rabatten för jag har provat att ha den på flera olika ställen men den gör sig bäst där den blommar nu.
I går hade vi en otroligt fin sensommardag när vi var på vårt torp och bara myste i solen.Medan vi satt där så kom detta mysiga ekipage förbi det är ett härligt ljud  att höra klappret från hästhovar mot asfalten kusken verkade ganska nöjd med att åka där bak allt såg väldigt ro fyllt ut.
 I dag på förmiddagen så sken solen och det var en härlig temperatur men efter lunch så har det blivit molnigare och jag tycker att det har även blivit  något svalare.Vi har väl inget annat att vänta för nästa vecka så är det ju sista veckan i årets sista sommarmånad och då kan det ju bli lite svalare temperaturer någon dag även om det kan komma en och annan Brittsommardag som påminner oss om sommaren igen.
Ha det nu som allra bäst











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar