söndag 25 augusti 2013





Brittsommar söndag
I helgen har solen gjort vad den kunnat för att skina på oss och naturligtvis så tackar man och tar emot,att mätaren visar över 20 grader det mår man också bra av .Jag vill sjunga som Robban Broberg "Jag vill aldrig att sommarn ska ta slut" men nu vet jag ju att det snart blir svalare,man kan även tydligt se att solen inte står lika högt på himlen som en påminnelse om vad som är på gång.Det bryr jag mig inte ett dugg om utan bara njuter i fulla drag av den härliga sensommaren.
Vid vår bro så står Åkervindan och visar upp sina söta klockor.Den är ju klassad som ogräs men det är ett fint sådant och den får förstås gärna vara kvar vilket den kommer att se till att den gör för den är av den sorten som inte lämnar en så värst lätt om man nu skulle bli less på den.
De söta Violerna dem vill jag gärna ha många av och nu har de förökat sig så  jag har en hel del av dem de sitter i flera olika rabatter och gör mig inte besviken.
Den blå Bolltisteln är så här fin i rabatten den blir bara finare och finare för varje år som går och det är många som gärna tar för sig av dess nektar.Vi har turen att ha Bin som även hälsar på i vår trädgård då det är någon som har en biodling någonstans i närliggande område och det är man ju väldigt glad över.
 I går kväll gjorde vi en kvällsutflykt till Byske och åkte in i Furuögrund där var havet riktigt stilla oj så fint det var där,himlen gick i turkos och rosa och månen var inte full men den var stor så den måste ju vara ganska så nära vår jord.Det var många som satt ute och tog vara på den ljumma kvällen.
I dag har vi varit vid vårt kära torp och suttit i solen åter igen man vet inte hur många dagar till vi får ha brittsommar.
Hoppas att ni har haft en bra dag ni också
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar