fredag 16 augusti 2013



Mitt i sensommaren
I går när vi var och veckohandlade så hade jag bestämt innan att jag skulle köpa mig en Cyklamen för dem brukar jag ha lite tur med.De är ju så vackra med sina hjärtformade blad som dessutom har ett dekorativt mönster och jag hittade i mitt förråd en passande kruka dessutom.Nu på sensommaren så kommer dessa växter alltid ut i butikerna för de kan även vara ute och störs inte av att det kommer lite grann kyligare temperatur.Nu märks det på blomsterbutiken att de håller på att förändra sitt sortiment när vi har snart hösten här.En årstid som jag brukar tycka om men nu tycker jag att sommaren har passerat revy alldeles för fort jag är ingalunda klar med den på långt när.
Ute i trädgården går livet vidare nu blommar Fackelblomster så här fint med sin härliga rosa färg.När man håller på med trädgård så måste man försöka planera så att det blommar under hela säsongen och jag ser nu att vi har fått till det så att det faktiskt gör de vilket känns bra.Nu blir det till att sätta sig ner och planera för nästa sommar då blir det helt klart någon ny växt som jag ska ha i vår trädgård.
Denna pelargon fick jag över och hade inte plats för den i någon kruka då fick den sättas i en rabatt och den verkar trivas där för nu blommar den så här fint.I sinom tid så ska den få komma inomhus när det blir den tiden men än ett tag får den vara kvar ute.
Solrosfröet som har fått vara kvar i jorden som är en rest från det fågelfrö som fåglarna har tappat har nu utvecklat sig och blivit så här fin.Jag tyckte att det skulle vara lite kul om den fick komma upp och blomma för den sticker ju helt klart ut bland mina Tagetes och fin är den ju med Tallens stam som bakgrund.
I går så var det ett molnigare väder men ändå uppehåll så jag och min granne var ut på en skogspromenad efter lunch.Sedan så kom solen fram alldeles på lagom när vi skulle fika hos mig så då kunde vi sitta ute på vår veranda och njuta av ett härligt väder och fikat smakar ju dessutom så gott när man får inta det utomhus.
I dag har vi en helt underbar sensommarmorgon med en sol som strålar vi ska tillbringa dagen med våra vänner i min väninnas barndomshem.Då vädret är så vackert så blir det nog en trevlig dag och sedan vankas det surströmming till middag och det är en favorit.
Ha nu en riktigt bra Fredag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar