söndag 4 augusti 2013






Mina Söndagsbilder
Vilda Smultron de smakar som allra bäst för jag har dem även i en låda i trädgården men de är inte alls lika söta som dessa ljuvliga som växer vilt vid vårt torp vackra att se på är de även.
Dessa härliga hallon har jag däremot i vår trädgård och i år så blir det otroligt mycket bär som jag har plockat i omgångar.Jag har fryst in dem i flera kartonger men vi har även hjälpts åt att äta av dem till glass när vår dotter och måg nu  i två helger har hälsat på oss. Hallon är ju ett användbart bär för de går ju göra många goda efterrätter och bakverk av dem.
I går eftermiddag så kom denna söta kattunge och hälsade på hos oss.Den satt vid infarten till grannen och jamade övergivet jag var mest orolig över att den skulle bli påkörd av någon bil för just då var det många som körde förbi.När den såg att vi var på vår altan så kom den springande över vägen glad i hågen, jag hämtade lite vatten åt den för den verkade törstig.Sedan så börjar man ju fundera vem som är ägare till denna söta varelse så vi frågade en person som gick förbi och hon hade sina aningar.Maken tog sin cykel och åkte dit för att höra sig för och kom tillbaka med en mycket glad ägare av kattunge, så hans utflykt slutade lyckligt.
I dag har vi en härlig sommartemperatur det blir en dag här hemma för vi har nyss tagit farväl av dotter och måg som nu har rest tillbaka till den stora staden igen.Vi har haft turen att ha dem hemma nu två helger på raken.Nästa gång vi ses så kanske det blir vi som åker ner och hälsar på dem ,roligt är det i varje fall att dottern har börjat må så otroligt mycket bättre det har gått i raketfart nu sedan hon har börjat medicinera sin sjukdom  och hon ser med tillförsikt på framtiden igen.
Ha en  riktigt bra sommarsöndag


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar