fredag 23 augusti 2013






Lite vackert att se på
Jag har börjat plocka in en del växter utifrån som jag vet absolut inte tål frosten som helt säkert snart kan komma någon natt framöver.Denna Begonia är så fin i sin mörkröda färg så jag hoppas nu att vi får ha glädje av den ett bra tag framöver i vårt köksfönster.
Denna vackra kvist av en riktigt fin Dahlia fick jag i går av min väninna som var hit på besök och med en så vacker blomma så behövs det endast några blad av en Funcia så är buketten komplett.Vi fick några timmar för oss själva då våra karlar var i väg på en motormässa i Fällfors vi hade en härlig dag med solen som sällskap de kom tillbaka lagom till eftermiddagskaffet.

I år har Humlen varit frisk och vacker och den passar så bra att ha på ett sommartorp.Nu får den sitta uppe ett tag till innan vi ska klippa ner den för det är bättre att göra det på hösten än på våren.Dessutom så ska jag ta reda på dess kvistar och torka dem och använda dem när jag ska göra kransar.
Jag har klippt in några Humlekottar och satt i vas som Ni ser så blir det så fint i fönstret.
Visst är den otroligt vacker Påfågelsöga som den heter denna Fjäril jag blir så lycklig varje gång som dessa sköna varelser visar sig.I sommar så har vi haft en hel del Citronfjärilar som fladdrat förbi  men de har så förfärligt bråttom så dem har jag inte kunnat fånga på bild.Det är inte lätt minsann men i dag så hade jag turen att få en bra bild på denna men det blev ett antal tagningar för att få till det.
I dag har vi åter haft en fin dag med sol visserligen så känner man i luften att det börjar vara höst på gång men man måste ta vara på alla fina dagar och bara fånga dagen på bästa sätt.

Ha det bra på bästa sätt





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar