onsdag 14 augusti 2013




En regnig förmiddag
Så här dimmigt var det i går förmiddag när regnet öste ner och det under förmiddagen kom 7 mm  kanske inte så mycket men det gjorde att man stannade inne och gjorde andra saker som har fått vänta när vädret har varit bra under en period.Trädgården blev i alla fall glad och den rabatt som ni ser i bakgrunden genomgick en förvandling efter lunch när det åter blev uppehåll.
När himlen utanför fönstret är av en mörkare karaktär så är det ganska så mysigt att tända en lykta vilket jag gjorde  i går förmiddag allting blir så mycket bättre då och den fick brinna hela förmiddagen.Lyktan som jag köpte på butiken Fem Rum i Kåge och som jag absolut kommer att tända många gånger under den höst som vi har framför oss.
Jag plockar även in blommor så länge som det går att förgylla min tillvaro med för när man har en trädgård med många ljuvligheter så är det bara att plocka in av överflödet och titta på det vackra på närmare håll.
Det är ur rosen The Faire som jag har plockat in i vasen denna söta Ros som jag har haft nöjet att ha i vår trädgård i flera år och den blommar varje sommar så här fint.Fågelbadet har jag själv gjort för några år sedan och det har fastnat i stubben som den står på då stubben inte står löst utan har rötterna kvar.Det är lite  "trixit"att skura upp för det måste man göra med dessa bad då det samlas sediment i botten som man måste ta bort för att de ska se fräscha ut, men allting går det ska ju inte vara lätt alltid. 
I dag har vi haft mulet på morgonen men nu har det ljusnat så det kommer kanske bli en helt ok dag ändå.
Hoppas att även er dag blir en riktigt bra dag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar