torsdag 31 januari 2013



                                                 Ny målad hall och 
                                                mera vårblommor
Under några dagar så har jag haft det riktigt kul då jag har målat om i vår hall.Den hade boasering i furu och nu har den blivit vit och jag är otroligt nöjd med resultatet, även om det minsann känns i kroppen för man använder ju muskler  som man annars inte märker av.Jag har länge funderat på detta och i samråd med maken så blev det  att  göra slag i saken och komma till skott och inhandla målarfärg då man gör jobbet själv så blir det ju bara färgen man betalar.
Efter det årliga  läkarbesöket som jag var på i Måndags så var jag till blomsteraffären för att köpa mig en vit vår Viva då  jag blev så glad över mina fina värden och kände att jag måste fira med en vårblomma.Jag inhandlade även en fröpåse och i den så gömmer det sig frön till en vit Vallmo som jag ska sätta under vår Tall till sommaren .Jag köpte ju även förra våren frön till en vit Vallmo men de behagade inte komma upp men nu hoppas jag att jag har bättre tur den här gången
Det blev även en Pelargon som inköptes då de hade sticklingar den såg ut som en Rosen Pelargon på bilden, ska bli kul att se hur den ser ut  i verkligheten när den blommar längre fram.Som Ni ser så ligger jag i startgropen och har tendenser till trädgårdsabstinens men man får väl sätta sig ner och planera inför sommaren med att titta i någon trädgårdsbok.I dag är det ju sista dagen på Januari och jag ska tillsammans med några andra damer gå till vår Centrumhörna och äta sopplunch vilket ska bli trevligt de ska servera Nikkaluokta soppa och den är ju så god dessutom.Utanför fönstret så snöar det lite grann och det har på nytt blivit så vackert i träden .
Jag önskar alla en bra dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar