söndag 20 januari 2013



En ensam Sidensvans och vintersol
Sidensvansen har en tid varit hos vår granne på dess tomt och pickat i sig de bär som han har funnit där.Jag hade i höst tagit reda på en del Rönnbär och lagt i frysen med tanke på våra fåglar och nu fick jag möjlighet att plocka fram dem och lägga ut på drivan och bjuda den ensamma gästen.Han var inte alls skygg utan jag fick till och med fota honom och han satt snällt kvar och tittade på när jag la bär på motsatta drivan.
Något var nog fel på honom tror jag för de brukar ju vara tillsammans i flock och hans tama beteende gjorde att man blev misstänksam.Nu har jag inte sett till honom under flera dagar så vad som har hänt med honom förblir en gåta, man kan bara gissa det kan ju vara någon Duvhök eller katt som fått tag på honom.
I går när jag var till vårt torp så var det så här vackert   när solen sken och det bara var minus en grad.Då känner man plötsligt att vi går mot vår och jag längtar tills dess att vi åter får ta fika med oss och bege oss hit göra upp eld  ute och koka vårt kaffe, det är så mycket mysiga känslor som följer med det.
I dag har vi minus 10 grader så nu kanske det har blivit lite skare och blir ännu lättare att promenera i skogen.
Ha en härlig Söndag

2 kommentarer:

  1. Fina bilder igen. Du fångade ljuset bra. Kotten var jättefin/Carin

    SvaraRadera
  2. Tack för det.Ibland så har man tur att komma vid rätt tillfälle när ljuset är helt rätt.

    SvaraRadera