onsdag 9 januari 2013

Får jag presentera årets perenn Daglilja.Jag har den gula liljan både i vår trädgård hemma men även den som är på bilden  på vårt torp.Den har jag haft mest tur med för jag har även haft några andra i olika färger som bara blommat en gång och sedan aldrig mera och då har jag inte tålamodet att vänta utan då brukar de hamna i skogen på torpet. Den doftar ganska mycket och den blommar väldigt kort men då den har flera blomknoppar så håller den ändå på ett tag med att glädja mig ett bra tag.
Nu har ju jag städat bort julen men jag tänkte visa Er denna klädda gran som vi såg efter vägen mellan Malå och MalåVännäs i somras när vi var dit för att hälsa på min mans kusin, ibland blir man överraskad på ett roligt sätt.
I dag har jag kokat lingonsylt, det är inte så dumt att bara plocka fram bär från frysen och koka .Jag har även kokat grönsaker som jag ska ha till en älgköttsoppa längre fram, bra att ha förarbetat lite då är det bara köttet som ska kokas.Så det har varit hemtrevliga dofter i köket i dag med andra ord.
Ha en fortsatt bra dag



2 kommentarer:

  1. Så kul med granen, gillar när nån gör nåt oväntat/Carin

    SvaraRadera