söndag 6 januari 2013

I julklapp fick jag presentkort på blommor, vilket jag verkligen uppskattar glad i blommor som jag är, så när jag skulle till blomsterbutiken så hade jag turen att hitta denna fina grupp.Jag tycker att bara krukan är fin med fat på fot och nu fick jag tre växter på köpet.I krukan så är det tre suckulenter som bor i den och kommer förhoppningsvis att kunna leva vidare i den ett bra tag framåt.
 
I går kväll så var vi på Trettondagsbjudning till våra vänner i Kåge och fick tre rätters middag så vi var ordentligt mätta när vi mot midnatt åkte hemåt igen.Värdinnan hade dessa vackra Tulpaner på bordet och vad är mer vårkänsla än  tulpaner som kommer redan vid jultid.I dag har jag börjat dansa ut julen jag har börjat med julgranen. Julen har nu varit inne hos oss ända sedan första advent och då blir jag lite less på den och särskilt när solen börjar visa sig ovanför trädtopparna då vill jag fånga ljuset som har kommit tillbaka.
Utanför fönstret så är det ca 15 minusgrader och himlen är ljus så det blir att gå en promenad genom skogen även denna dag och särskilt viktigt är det i dag då man var på  fest i går och intog en hel del goda mat och dryck därtill.
Ha en härlig Söndag




2 kommentarer:

  1. Det är mycket festande och mat denna tid på året så en skogspromenad sitter inte fel.
    Jag låter inte granen komma in förrän någon dag före julafton men jag skulle gladeligen slänga ut den nu, om jag fick. Men maken skulle å sin sida gärna låta den stå kvar till påska, så en kompromiss blir den tjugonda Knut. Då åker den ut. Och allt annat julpynt. Det är en härlig dag för det känns dom ett stort steg mot vårvintern, den kansek bästa årstiden.

    SvaraRadera
  2. Det blir lätt för mycket av det goda när det är en sådan högtid det känns bra att åter vara inne i de gamla rutinerna både med mat och annat.Vårvintern är en härlig årstid nu får man gå omkring och drömma sig till den tid som ska komma om några månader.

    SvaraRadera