söndag 13 januari 2013

Den blyga Violen från Australien som är så otroligt söt och blomvillig.Den inköptes på nytt förra sommaren,( då jag inte hade tagit till mig informationen om att den inte klarar våra vintrar utomhus)så hade den från en tidigare sommar vissnat ner och dött.Det är ju för tur att det alltid finns nya växter av samma sort ute i handeln så får man börja om på nytt igen.
För närvarande så ser samma blomma nu ut så här då den har fått vara inomhus i vinter och den har klarat sig riktigt bra så här långt. Därför har den fått komma fram från en undanskymd vrå där den har stått och har jag riktigt tur så kanske att den kommer med några blommor längre fram, innan den på nytt ska få plats i någon kruka utomhus.
Den bleka vintersolen gör vad den kan för att mina växter som står på sidan i en vrå ,dit hör mina Pelargoner bland annat, ska få lite mera liv i sig än de har just nu. I går var det så här vackert i skogen när jag och maken gjorde en timmes promenad.Kvällen tillbringade vi hos våra grannar där vi inbjöds på fika där vi lyssnade på  musik från förr 60 och 70 talet och spånade på en resa som vi ämnar göra till sommaren.Kvällen blev midnatt innan vi gick hem.
Ha en fortsatt trevlig Söndag



2 kommentarer:

  1. Hej, lika kul som alltid att följa din blogg. Du tar så fina bilder och är så pysslig. Ishjärtat blev jättefint, så finurligt att lägga i rosblad. Ja nu ser man verkligen att våren kommer så sakta, Det är så fint alla soliga dagar nu.Ha det bra/Carin

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det en härlig tid vi går till mötes och då kan man ju börja med rosenblad i ett ishjärta.

    SvaraRadera