torsdag 3 januari 2013


Vinterväg och sommardrömmar
I dag när jag skulle ut på promenad så blev jag så glad över att de har plogat vägen genom skogen igen, den var inte plogad förra vintern  som vi har vant oss vid.Jag och många med mig har helt visst saknat detta att få gå en härlig promenad genom skogen och tack vare hästintresserade personer i byn så vill de gärna träna sina hästar och därför ploga vägen till nöje även för oss.(Bilden är från 2010 på vårvintern ) Efter en timmes promenad så hade jag turen att bli bortbjuden på fika till min granne som jag inte har träffat på ett tag vilket också var trevligt.
Sommardrömmar det  får jag ordentligt när jag ser på bilder som jag tagit från vår trädgård under olika år denna är från i somras då man kan känna  de ljumma sommarvindarna när man tittar på den.Ja det är en helt otrolig tid vi går till mötes även om vi helt säkert ska ha många minusgrader en period innan det vänder åter men det får man ta när man bor här uppe i norr.
Ha nu en fortsatt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar