tisdag 1 januari 2013


Min vita Amaryllis
 Jag får börja med att säga god fortsättning på det nya året.I vårt fönster så har jag denna vackra Amaryllis som nu har slagit ut i all sin prakt och den slog ut helt lämpligt nu till årets första dag.Jag hade ju inte tänkt köpa någon men man faller till föga när det gäller blommor och inte är jag besviken när jag ser på den nu så praktfulla skapelsen.
När man tittar på den lite närmare så är den rätt lik en lilja i utförandet.
Vår avslutning på året blev stillsam då värdparet för den fest vi skulle på blev sjuka men vi åt middag med efterrätt här hemma maken och jag och sedan blev det en hel del att se på TV.Jag såg ett program med Tony Bennet bland annat som sjöng med olika artister och det var verkligen en härlig stund att få lyssna till så bra musik,i dag har jag nyårskonserten som jag ska se på det har för mig blivit en tradition att titta på.
Nu har vi ett nytt år med nya blanka dagar att fylla med innehåll,  jag känner alltid lite vemod när det är nyår eftersom man lämnar ett år med olika minnen och kliver in i ett nytt där man inte har en aning om vad som ska hända.Man hoppas så klart att det ska bli ett bra nytt år och några nyårslöften har jag inte givit för det brukar vara svårt att genomföra.
Det här citat hittade jag i en tidning;  Må alla dina bekymmer vara lika länge som dina nyårslöften.
Hoppas att Ni får en bra första dag på det nya året

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar