fredag 27 juli 2012



Miniblommor och en vacker prydnadssak
under vårt äppelträd så finns dessa miniklockor de är ca femton centimeter höga och så otroligt söta.Jag köpte dem på en trädgårdsresa för ganska många år sedan de har varit försvunna under ett tag men så på försommaren så kunde jag se att de hade bara vilat ett år eller två för att åter glädja mig med sin uppenbarelse.
I dag har vi varit och vattnat på graven och då passad jag på att gå in på antikaffären i Byske för där hade jag sett denna prydnad då det var marknad, men jag köpte den inte då men i dag hade jag turen att den var kvar så nu blev den min .Jag hämtade även ut ett paket med nya gardiner som jag har beställt efter och jag blev verkligen nöjd när jag öppnade paketet ska bli kul till hösten när jag får hänga upp dem i vårt rum.Jag har även varit ut på en skogspromenad efter lunch och i dag var det inga mygg eller flugor i farten så promenaden blev en härlig upplevelse.
Jag får önska alla en bra fortsättning på dagen

2 kommentarer:

  1. En del blommor kan vara så där impulsiva, försvinna ett eller ett par år och så dyka upp igen. Särskilt såna som gärna sprider sig så att man mer eller mindre utrotar dom från tomten. Så går ett par år och så plötsligt dyker dom upp någonstans. Då kan det vara trevligt att ha dom där, i alla fall innan dom blivit för många på för många platser.

    Det var en trevlig prydnadsfigur. Mamma och barn på väg till barnets första skoldag, kanske.

    Jag tänkte också på att det var mindre med mygg i skogen i dag. En och anna elak broms snurrade runt mig men annars var det lugnt i luftrummet denna dag.

    SvaraRadera
  2. Om det är blommor som man gillar då får det till och med kallas för ogräs det har ingen som helst betydelse åtminstone inte för mig.Jag höll verkligen tummarna att figuren skulle vara kvar för jag gillade den mycket, ibland så vill man tänka igenom köpet en extra gång och har man då otur så kan objektet försvinna Men jag tror det var tänkt att jag skulle ha just denna.

    SvaraRadera