tisdag 17 juli 2012


En underbar sommardag
på vårt kära sommartorp har vi haft i dag vi har ätit en sillunch  i vår glasveranda och intagit middagsfikat under vår Pil och även lyssnat på sommar som i dag  var riktigt bra.Plockade in rölleka som växer vid vägrenen det var både vita och rosa passar bra i  den gamla vasen  nu står den och välkomnar oss i hallen när vi kommer dit nästa gång.Sy skrinet som står bredvid har jag kvar sedan jag var barn, jag minns att jag fick det i julklapp en gång så det börjar ha några år på nacken.
Smultronen lockar verkligen med sin röda färg, men tyvärr så står de bredvid vägen där det är mycket trafik så de är nog fullmatade med bly så de vågar jag inte äta synd nog.
Vi har i dag haft en helt underbar sommardag med sol från en klar himmel.
Tack för Era kommentarer de värmer verkligen.
Ha nu en riktigt bra eftermiddag

2 kommentarer:

  1. Jo gårdagen blev en riktigt fin sommardag, så pass att jag tillät mig några timmar i hammocken tillsammans med en bra bok. Det har inte hänt många gånger denna sommar så här långt.
    Jag ser att smultronen jag har på tomten börjar se mogna ut. Det blir nog lagom tills barnbarnen kommer hem från semesterresorna. Dom vid vägarna får stå kvar även för mig.

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen härligt nu när vi äntligen har fått lite sommarvärme det behöver vi för att ladda våra batterier inför den vinter som kommer så småningom.Tur för oss är att vi har andra smultron som vi kan ta vara på än dem vid vägen för det är något visst med smultron små bär med mycket smak.

    SvaraRadera