måndag 2 juli 2012


En vacker Sedum växt och en blyg Viol
dessa båda bor i samma rabatt under vårt Äppelträd det är lika villkor för alla växter som sitter i rabatten för de har små rotsystem vilket är ett krav då det inte är så värst mycket djup på planteringen.Vårt äppelträd för övrigt som nu har blivit en följetong det har redan kastat fruktämnen har jag sett vilket betyder att det inte riktigt orkar med alla äpplen som är på gång.I år har det då inte behövt torka utan fått rikligt med vatten så då måste det vara något annat.Jag har blivit lovad Äpplen av vår sommarstugegranne Valda så jag kommer nog att kunna koka äppelmos så det räcker för nästa vinter till min gröt och det känns betryggande.
I dag började det med att vara mulet men i eftermiddag har det spruckit upp och det har blivit mycket varmare i luften så nu känns det äntligen som det ska vara när det är sommar.
Ha det så gott alla som tittar in på min sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar