fredag 6 juli 2012


Brokbladigt och söt blomma
här är det en salig blandning av brokiga växter de skymmer den springvatten sten som faktiskt står där då de verkligen kan ta för sig, särskilt den brokbladiga Kirskålen men även Rosenplister kan den konsten men vackert är det.Visst är Samurajhjärta en söt växt? Den skaffade jag mig förra sommaren och jag förfördes av de gråa bladverket men även blommorna är vackra att titta på och naturligtvis så är jag glad över att den trivs så bra här hos mig.I dag har vi haft 27 grader i skuggan och jag ska absolut inte klaga på värmen nu när den äntligen har anlänt, på förmiddagen så gick jag ut i skogen på en promenad tillsammans med en granne och vi svettades en hel del innan vi var tillbaka och då var klockan endast  vid tio.På morgonen så var det första morgonen jag har kunnat sitta i skuggan och inta min frukost vilket känns förstås helt underbart.
Ha det så alla tiders alla ni som tittar in

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar