lördag 7 juli 2012


Mina två juveler
i rabatten är ju dessa ljuva växter den gula liljan har inte blommat på flera år men i år har den dessutom flera knoppar och det gör mig verkligen glad för jag hade i tanken att kanske rent av flytta den till komposten.Den vackra blå Strandiris som även den har trilskats har även den bestämt sig för att nu är det tid att blomma och göra rätt för sig.Det är tur att man har ett inbyggt tålamod för i bland så lönar det sig att vänta det har jag fått erfara flera gånger.
I går eftermiddag hade vi åska och i dag på förmiddagen så kändes det i luften som den åter var i antågande men den har inte hörts av däremot så har vi fått en lite svalare luft.Myggen de väntar då i alla fall regn för det var gott om den varan på vårt sommartorp i dag men vi kunde då i vart fall vara där och fika och klippa gräset.
Ha en bra eftermiddag

1 kommentar:

  1. Hej Maggan! Tror att den gula är en Iris. Jag har en likadan som blommar nu.
    Ha det bra/Carin

    SvaraRadera