onsdag 30 december 2015





Snart slut på året
Ett år går så otroligt fort jag tycker att det snurrar fortare och fortare men det är säkert för att man trivs med tillvaro.Nu är man ju dagledig och får fylla dagarna med precis vad man vill och då kan det bli hur kul som helst.Om några veckor så får man plocka bort julens saker och ta fram mer det som man förknippar med våren men det är ändå roligt att ta fram varje December lysande stjärnor och ljusstakar för då är det ju som allra mörkast på året.
 De små bevingade varelserna som man har i trädgården måste man även tänka på och i och med det så har jag i dag gjort några askar med diverse godsaker för dem.. Nu har vi ju även en Ekorre som har bestämt sig för att tillbringa sina dagar hos oss så han har blivit nästan lite tam och en dag så tog han sig en bit fårfeta som vi hade satt ut och det kalasade han på.  Efter sin lunch så var han tvungen att sätta sig på marken och inta en hel del snö kanske för att det hade fastnat i hans mun det feta vad vet jag.
När dotter och måg var hem sist så fick jag beställning på sockar och även önskemål om hur de skulle se ut och nu håller jag på för fullt med dem.Sedan blir det även att göra herr sockar och de ska ha Frölundas färger så då förstår Ni att jag har en del att jobba med men det är ett kärt besvär och roligt samtidigt.Varje Torsdag så går jag till vårt stickcafe`som vi har i vår före detta Konsumbutik där träffas vi en hel del glada damer och man får mycket inspiration med att vara med där.Jag får nu önska alla ett gott slut på året och ett Gott Nytt År.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar