torsdag 17 december 2015








Drömmar och visioner 2016
Är dagens fototema i Blommig Fredag
Vårt Jordgubbsland kommer vi att ta itu med till sommaren det blir troligen en utökning för man vill ju så gärna att det ska bli flera plantor så att vi kan plocka in en hel del gubbar framåt i tiden.I somras så fick vi en hel del goda Bär.Jag har även fått ett antal nya plantor av min granne och de skulle vara av en bra kvalite` så dem har jag på en särskild plats och de vill jag även gärna följa upp för att känna om de smakar bättre än dem vi redan har som även är söta och goda.
Nog är det en rikedom allt att få plocka in av dessa röda primörer jag gjorde i somras en god glass på en del sedan så åt vi ganska mycket Jordgubbar med grädde under perioden och frossade ordentligt.Jag gillar även när man får gå ut till jordgubbslandet och äta direkt från plantan en riktigt fin sommarupplevelse är det.
Den här rabatten är i ständig förvandling varje sommar och ännu så har jag en del arbete innan jag blir nöjd.Här har jag planterat den Humle som vi hade vid vårt hus här på gatan men vi tänkte att vi ville bevara den och ge den en ny plats så vi köpte en spalje` och grävde en rabatt och här växer den fint tillsammans med andra växter.
Den här vackra malvan som heter Mikaela ska jag även sätta frön av och till sommaren ska jag plantera den i någon rabatt för den blev rejält hög under sommaren.
På vårt torp ska jag även nästa sommar plantera dessa Tagetes för här passar dem så otroligt bra.Här har jag planterat dem i en Höganäskastrull som jag fått av en väninna.
Om Ni vill se andras visioner och drömmar nästa sommar kan Ni gå in på den här sidan http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/. Med det så önskar jag alla en riktigt fin Fredag


 





2 kommentarer:

  1. Jag önskar jag hade plats för flera jodgubbar, jag har några st i ett jordgubbstorn. Malvan är ursnygg. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  2. Det är viktigt med drömmar och visioner. Fler jordgubbar har jag också tänkt, men det är ingen växt som trivs så bra här i min trädgård. / Britt

    SvaraRadera