söndag 20 december 2015







I trädgårdsfärger
är det färgen Röd som är rätt för dagen en passande kulör i dessa jultider hos den här länken kan http://maribelsgarden.blogspot.com/  Ni se flera bidrag  med dagens kulör.
Den här röda Dahlian passar väldigt bra in i temat den fanns hos min väninna för ett par år sedan.
Blodfingerört här planterad i den gamla zinkhinken på vårt torp dess blad påminner om jordgubbens. Jag har en i vår trädgård hemma då är den hängande i en ampel även där blir den fin.
Blodfingerört en växt vars blad påminner om jordgubbens den är så söt där den sitter i ampeln. På hösten grävs den ner i trädgårdslandet för att till nästa år igen åter sättas ner i ampeln.

I bland så får växterna så vackra blad när de ändrar färgen på sensommaren  som den här  vars namn jag helt har glömt men fin är den ändå.
Den här röda Liljan har jag fått av min svägerska och den har jag planterat på några ställen i den rabatt där den är planterad den har en fin röd ton.Den här bilden tycker jag får mig att längta tills det blir sommar igen.

Här i granen så är det många röda inslag precis som det ska vara.Det var mina bidrag i den här veckans passande tema.Ha det nu riktigt gott alla som tittar in här.
 








4 kommentarer:

  1. Blodfingerörten verkar tålig. Den accepterar att bli uppgrävd och nedgrävd varje år.
    Kan växten vara en Sockblomma? Blommorna inte så speciella med bladfärgen på hösten är fin. / Britt

    SvaraRadera
  2. Blodfingerört i ampel var ju en kul idé, torktålig som den är.
    De röda bladen som ändrar färg är en sockblomma.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Blodfingerörten är fin, passar bra i en ampel. Vacker lilja.
    Ha det fint!
    Marika

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Flotte bilder av rødt.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera