tisdag 1 december 2015








Adventstid
En högtid som jag tycker så mycket om kanske just för att den kommer  när det är den mörkaste tiden på året men även för alla dessa traditioner som man har med sig.Det första ljuset är nu tänt och det brinner så fint i den gamla ljusstaken.
Den vackra näversöms sydda stjärnan som min mans faster Ebba en gång gjorde den vill man även sätta upp för den lyser så vackert i fönstret.
Har varit till skogen och plockat in Enris och det doftar så gott har satt det i den här kopparbunken och tillsammans så blir allt en fin adventskomposition.Ljus det går det åt ganska många av för man vill gärna tända då kvällen kommer för stämningens skull.
Den tovade Tomten som ser så levande ut  har även den kommit på plats, den som jag fick i julklapp för ett par år sedan och som jag blev så otroligt glad över.
Som Ni ser så har vi nu gjort julmysigt här hemma och jag har även börjat måla några julkort som jag alltid gör den här tiden, det blir inte så många men jag lägger ner lite extra energi på dem jag gör.Jag kan berätta att nu ligger det vit snö på marken det började snöa i går kväll och i och med det så har det med ens blivit bra mycket ljusare.Jag får önska en ny följare välkommen på min blogg och sedan vill jag önska alla en riktigt fin dag.






1 kommentar:

  1. Du har fått jättemysigt och fint. Vilken vacker stjärna. Sådan har jag aldrig sett. Min är i näver, men din i näversöm.
    / Britt

    SvaraRadera