onsdag 23 december 2015






Nu går vi mot ljusare tider igen
Förra veckan så fick vi en del snö och då maken och jag skulle ut på en promenad så var jag inte sen att föreviga det vackra till och med en vanlig gata i ett kvarter kan bli så vacker helt plötsligt.Här har grannens Pilar fått på sig ett rejält lager med snö.
Det fjärde ljuset är nu tänt så nu börjar adventstiden lida mot sitt slut och det har gått ganska så fort som det alltid gör.  Nu går vi ju mot ljusare tider igen i och med att vi kommit fram till vintersolståndet även om vi kommer att behöva tända ett och annat ljus ett tag till.
Julkort har jag även det här året målat och sänt i väg jag brukar bara måla några för jag har en del som verkligen blir jätteglada för dessa så enkelt målade kort.Vi sänder i väg ett tjugotal och då blir det en del som vi  har köpt och skickat jag tycker att jag vill behålla den här trevliga traditionen då det blir mycket mer personligt än att bara skicka digitalt.En del som har fått kort brukar ringa i stället och då blir man ju jätteglad över det också förstås.
Nu har den vackra Amaryllisen slagit ut dessa så otroligt mäktiga blommor och då de inte doftar så kan ju de som inte tål doft ha sådana skönheter i sitt hem.
Den söta Tomten på brotrappan han står där och välkomnar Julen i år igen precis som det ska vara vi verkar dessutom få en vit Jul det här året för det snöar för fullt just nu.Med det så får jag önska alla en Riktigt God Jul .







1 kommentar:

  1. Julen i ett nötskal. Snötyngda grena, julkort (trevligt med egentillverkade!!), ljusen, amaryllis och en välkomnande tomte. Nu är julen här. Hoppas den blir god för dig! / Britt

    SvaraRadera