lördag 26 december 2015









Trädgårdsfärger
Där är dagens tema  min  favoritfärg vilket inte är så lätt för jag gillar många olika men eftersom det är ändå en färg som kommer tillbaka i trädgården som är den rosa kulören så får det bli blommor i den tonen.
På den här sidan http://maribelsgarden.blogspot.com/ kan Ni hitta flera andra favoriter.
Den här Spirean som heter "Little Princess" den har jag haft i trädgården nästan hela tiden vi har bott här och den har färgen rosa och blommar fint varje sommar.Söt är den även med sina små rosa blommor.
Den här rosa  Pionen som jag även haft länge och som bara blir praktfullare ju längre tiden går en underbar växt med en ljuvlig doft.
Dessa Liljor som jag köpte en gång just för dess vackra färg och som heter "Lollipop" de brukar jag dela med mig av för de är helt ljuvliga och gör en aldrig besviken.
Rosen Bonica här tillsammans med rosa Brudslöja en otroligt fin Ros som blommar rikligt varje sommar den saknar tyvärr doft men det har jag andra Rosor som gör så det jämnar ut sig.Brudslöja i rosa såg jag tillsammans med just en rosa Ros i en tidning och då bestämde jag mig för att en sådan vill jag ha.Jag hittade just den färgen på brudslöja och det har jag aldrig ångrat att jag köpte den är ju så skir och fin i alla buketter jag gör på sommaren men även vacker där den är planterad.
Rosa Astilbe den blir man ju aldrig trött på dessa ljuvliga blommor och är även de jättefina i buketter den har jag en gång fått av en fd arbetskamrat.Vi bytte växter med varandra på min arbetsplats på försommaren och det gjorde att jag har en hel del jättefina växter som blommar varje sommar dessutom så är det fina minnen med varje växt.
På sensommaren så kommer dessa Höstflox som har en del olika färger här har jag en i Rosa som är jättefin.Det var mina bidrag i dagens ämne nu får jag även avsluta med att önska alla som tittar in på min sida en God fortsättning på julhelgen.Julaftonens helt magiska bild utanför fönstret då snön låg vit i alla träd är ett minne blott nu har vi isbelagda gator och dessutom så är det" håll i hatten" väder det blir broddar på fötterna och sparken att hålla i sig i för att våga sig ut.







                                                            



2 kommentarer:

  1. Hej! Gillar de rosafärgade växterna, så jag valde mellan vitt och rosa. Undrar om det är samma spirea jag har, den har jag flyttat på ett antal gånger, men den kommer upp lika villigt ändå. Pionen är en favorit. Ha en fortsatt fin Julhelg.
    Marika

    SvaraRadera
  2. Riktigt sommarrosa färger på dina bilder. Idag yr snön, men snart är vi nog där. God fortsättning. / Britt

    SvaraRadera