måndag 28 december 2015







Lite ditt och datt sista Måndagen i December
Julens högtid är till ända och julaftonens vackra bilder i form av snö som satt i alla träd kommer jag att minnas ett tag framåt och allt var magiskt vackert precis som man vill att det ska vara en dag som denna.
Sedan kom Juldagen då regnet vräkte ner och allt som var vackert försvann lika fort som det kommit nu är det spark och broddar som gäller.Man är livrädd för att trilla i backen och då gäller det att ta på sig de skydd som finns att ta till och med spark går det bra att ta sig ut i skogen efter de vägar vi har där för där är det inte sandat bra är den även att hålla i sig i.
Numera så eldas det i den öppna spisen varje dag det blir varmt och gott och vi är så nöjda över att vi tog beslutet att sätta in en kasett i den för att kunna nyttja den bättre nu när vi eldar med bergvärme.
Nu går vi sakta men säkert mot ljusare tider igen man kan faktiskt se det för skenet har blivit ett annat. I går när vi åkte till våra vänner i Kåge så förevigade jag den här vackra horisonten där solen gick ner.Himlavalvet bjuder verkligen på en rad olika vackra vyer och man blir varje gång det händer lika betagen.
Ingrid hon hade den här vackra Azalean i sitt rumsfönster som de hade fått i julgåva .Passar bra att den står i fönstret som pryds av vackra kulor som hängde där.I dag så är det ju vardag igen och då blir det ju att göra en del vanliga bestyr dit hör även en promenad i skogen med min vän sparken.
Önskar alla en riktigt fin dag.







2 kommentarer:

  1. Jaså ni fick snö till julafton. Här kom snön först igår, söndag. Den ligger kvar och det är halt. För mig kan snön gärna få vara när den väl kommit ner, men annars hade jag klarat mig utan den också.
    Skönt att gå mot ljusare tider. / Britt

    SvaraRadera
  2. Vi fick också lite snö till slut men den kom den 28:e. Vitt och fint. Gott Nytt År. Carita

    SvaraRadera