tisdag 15 december 2015




En vacker Tisdag i December
I vårt hus så doftar det jul på grund av dessa underbara Hyacinter jag köper de vita för de ska dofta minst men jag tycker att i år så doftar även de rätt så kraftigt.Även om jag känner av dem lite grann då jag är lite allergisk så vill jag ändå ha dem för inget doftar så mycket jul för mig som just de.Jag väntar inte bara på Julen utan även att mina Amaryllisar ska slå ut jag har ju två stycken och inte gör det något att den ena är lite sen av sig. I den här dekorationen så har jag den första som jag väntar på ska slå ut.Dekorationen har jag planterat i en gammal lergryta där locket gick sönder men då målade jag underdelen vit och det blev en bra bytta att plantera blommor i.
Den riktigt gamla Ängeln den har även det här året fått komma fram den brukar jag plocka fram till första advent men i år blev det senare på grund av hantverkare i rummet som skulle gör en installation i vår öppna spis.Den här har en syster till min svärmor gjort och den har åtskilliga år på nacken den är lite skör så man måste alltid hantera den varligt.Nu blir det ingen Advent om den inte står som vanligt på det gamla skåpet i vårt rum.
I dag har jag varit ut på promenad i skogen med min granne och vi gick nästan en timme för det var så härligt väder och när vi tittade upp på himlen så var den så här vacker.Det var nästan som en tavla som hade vackra pastellfärger.Efter promenaden så gick vi hem till mig på lite julfika nu ska jag bege mig till vårt kök och börja hacka grönsaker för jag tänker göra en grönsakssoppa till middag.Önskar alla en riktigt fin eftermiddag.




2 kommentarer:

  1. Vacker himmel och jag känner doften av hyacinter. Lite stark doft men deä ju vackra och trivs bra i trädgården när man planterar ut dom. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  2. Mysigt det låter. Med doften och julkänsla med ängeln. Fin himmel. / Britt

    SvaraRadera