måndag 30 mars 2015




Och så var påskveckan här
Nu har vi ju börjat årets påskvecka vi får hålla tummarna för att vädergudarna är med oss för man vill ju gärna vara ute så mycket som möjligt och visst vill vi ha sol.
Lördag var så här fin det hade kommit snö under natten och solen sken och det kunde kännas tydligt att solen börjar vara ganska så varm.Den nya snön gör ju att den gamla far väldigt illa så även om det är ett bakslag så är det helt ok för årstiden.Vi hade även fint besök av dotter och måg som kommit hem från Göteborg så det var tur att det kommit lite grann nysnö för de ville ut och prova på att köra skoter något som de verkligen gillade.Hon skulle även sjunga på Skellefteå Kraft Arena på kvällen då det var match och Skellefteå vann något som det oftast gör när hon är där och sjunger nationalsången så man kan säga att hon för tur med sig.
I vårt köksfönster så har jag pyntat ett porslinsägg som jag fick av min väninna Ingrid, i krukan finns Murgröna och påsklilja  båda ska jag plantera ut i trädgården senare.
I vårt påskris så har jag inte bara pyntat med ägg utan även med fjärilar som jag har virka Fjärilar ger ju en hel del vårkänslor kan jag tycka och jag längtar tills dess de kommer fram igen men tills dess så får dessa duga så länge.
Så här ser den ut i närbild de går väldigt fort att tillverka man gör bara en blomma med åtta uddar och viker  blomman så det ser ut som en fjäril sedan virkar man spröten och syr i hop den på mitten mönstret creando: Virka en fjäril  hittar  Ni här om Ni också blir sugen på att virka dem.
I dag är det en mulen dag  vi får se vad den innebär eventuellt ska vi på födelsedagssfika till våra vänner i Kåge.Jag får som avslut tacka för de trevliga kommentarerna det är så roligt att Ni tar Er tid att göra ett avtryck på sidan och jag får även hälsa nya följare välkomna.Ha nu en fortsatt bra dag och ta hand om Er.









1 kommentar:

  1. Inte en påskbild, enligt mig. Men man får ta det väder som bjuds. På påsken blir det väldigt ofta att jag städar uterummet ordentligt. Men då vill man plocka ut alla saker, så det behöver vara fint väder. Och så kaffe i solen på det. / Britt

    SvaraRadera