fredag 13 mars 2015




Mitt första vårtecken
Är dagens tema i Blommig Fredag och här uppe i Norr så är det bara några få  vårtecken ännu så länge men i år så är det ändå en hel del.Det har ju som bekant töat och solen står högt på himlen så kung vinter får dra sig tillbaka ännu en gång och släppa fram gumman tö till min stora glädje.
Taklöken den är alltid nummer ett på våren jag har den i flera rabatter och i vissa så har den tinat fram och  och att den är grön på en gång är ju extra roligt förstås. 
Så här ser det ut nedanför vårt köksfönster just nu och jag tror att det är minipåskliljor eller så är det någonting annat som kommer att blomma så småningom ska bli spännande att se vad det är.
På vårt torp så har Tibasten satt knoppar även den ett tidigt vårtecken.
Inplockade Videkissar är ju så fint på våren dessa plockade jag in förra våren men de lär ha slagit ut redan  ska titta efter om de har gjort det under helgen .Det var mina bidrag till dagens tema om Ni tittar in på den här sidan Bland rosor och bladlöss  
så lär Ni hitta fler vårliga bidrag.Jag får med det önska alla en riktigt fin vårdag själv ska jag tillbringa den i en solstol sittande med ansiktet upp mot solen och njuta över att vi har ett underbart väder. 
 





 


12 kommentarer:

  1. Härligt att ta in vårkvistar!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara vårtecken....=)
    Trevlig helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med vår.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Underbara vårtecken.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Riktigt fina vårtecken.
    Ha en riktigt fin Fredag

    SvaraRadera
  6. Att ta in kvistar det är ett säkert vårtecken Det kommer undan för undan de små blommorna
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Ja nu vill man bara stanna tiden och vända näsan mot solen och njuta!
    Trevlig helg!
    Milla

    SvaraRadera
  8. Det är lite skillnad på norr och söder i vårt avlånga land! Ser i alla fall att våren är på gång hos dig! Ha en fin helg!

    kram louise

    SvaraRadera
  9. Var i norr finns du? Visst är det härligt med våren nu!
    Jag bor i mellersta Norrland!

    Trevlig vecka! Hej Ewa :)

    SvaraRadera
  10. Fina vårtecken och härligt när man kan sitta ute och njuta av solen.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  11. Härligt att våren är på G även hos dig! Visst är det en härlig syssla att bara sitta och mjuta en stund i den sköna vårsolen. Önskar dig en trevlig helg/ Titti

    SvaraRadera
  12. Du är inte ensam om att glömma vad det är som är planterat. Lite av tjusningen varje vår att vänta och se vad det kommer att bli av de små gröna skotten.
    Hoppas du får mycket skön vårsol att njuta i.

    SvaraRadera