söndag 22 mars 2015



Söndagslugn och lite påskpynt
Solförmörkelsen som var för några dagar sedan ville jag fånga en del av den på bild utan att själv titta på den för jag hade inga sådana solglasögon att tillgå.Jag tycker att bilden blev fin man kan se hur mörkt det var ute som på kvällen och inomhus så såg man det tydligt.Jag upplevde att solens strålar som kom in i vårt kök var kraftigare än vanligt för det stack i mina ögon nu dröjer det ett bra tag till dess att det sker igen 24 år ca.
Det har varit en lugn och skön helg i går var vi till vårt torp och myste i solen.Nu har vi ju fått ett litet bakslag så våren har tagit en siesta för ett tag det har blivit kyligare så det tinar inte lika bra längre och i dag kom det även några snöflingor. Jag har i vart fall påskpyntat köpte mig en gul vacker Viva som jag sedan tänker plantera ut i trädgården.Jag gillar Påsken när man får ta fram lite glada gula färger det piggar upp.
Jag har även tagit fram min korg med ägg dessa gjorde jag för ett antal år sedan fick iden på nätet där någon hade gjutit betongägg och det provade jag även att göra och med ett mycket bra resultat.Jag målade dem vita och då kan man tro att de är äkta.Jag gillar att göra lite egna saker och gjuta i betong är en otroligt rolig syssla de här äggen gjorde jag under vintern då har man ju mer tid än när sommaren kommer vad allt som det innebär med olika göromål.Jag får med det avsluta och önska alla en riktigt fin avslutning på helgen och tusen tack för trevliga kommentarer i mitt förra inlägg de värmer att se att Ni är in och tar er tid att skriva några rader.










2 kommentarer:

  1. Åh, är det redan dags för påskpynt. Jag tyckte det var nyss jag tog bort vinterkransen från dörren. Den är inte julig, men vintrig.
    Vanliga hönsägg alltså, med betong?
    Solbilden blev fin/ Britt

    SvaraRadera
  2. Joo jag hade din blogg men visste ju inte vem du var. Du har mycket fint på den å blommor i massor.Jag bloggar inte så mycket nu det blir mest nån stickning jag gör.

    SvaraRadera