torsdag 5 mars 2015




Rosa
Är dagens tema i Blommig-Fredag
Backnejlika som är en trogen växt i vår trädgård kommer varje sommar och blommar så här fint den fröar även av sig så att jag kan sätta den på flera ställen.Den finns även i olika färger jag har även den röda varianten.Färgen rosa är en ganska så enkel färg att hämta i trädgården för det har man en hel del av nämligen.
Fackelblomster den blommar på sensommaren och kommer då med sina rosa spiror.
Plymastilbe den här växten som jag en sommar trodde hade somnat in för alltid och skickade den med min man till vårt torp för att komposteras, där han planterade ner den han hade mer tro på den än vad jag  hade den gången.Så otroligt glad jag blev sedan när den visade sig leva då fick den flytta hem igen till trädgården och sedan dess har den blommat.Det bevisar att man inte ska ha för bråttom under våren och försommaren.
Daggrosens söta enkla blomma den här busken är även vacker i sina blad så den är en tillgång i trädgården .Det var mina förslag på rosa den här gången här hittar Ni fler objekt på färgen Bland rosor och bladlöss.
Jag får önska alla en riktigt härlig Fredag nu när våren har kommit även upp till vår zon 5.I dag skiner solen från en klarblå himmel och det blir en promenad med min granne efter lunch och sedan blir det fika här hos mig. 

 


 
 

6 kommentarer:

  1. Vackra rosa blommor. Plymastilben gillar jag, den har också ett fint bladverk.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vackert på dina bilder. Den där daggrosen hade jag vid vårt hus så vacker mot röda falufärgen
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Veldig fint med tuer av bakkenellik!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder du visar på riktiga favoriter i rosa.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  5. Finfint att se dessa i rosa. Daggrosen är så söt!
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Nu är det andra bloggen som visar en daggros och jag inser att jag bara "måste ha"

    Fackelblomster har jag planterat men aldrig sett blomma irl men din är galet fin så förhoppningsfull blir jag :)

    //Veronica

    SvaraRadera