onsdag 1 april 2015




Välkommen April
I dag är ju en dag då man inte vet vad som är sant eller falskt när man läser i tidningen så är man på sin vakt för man vet inte säkert  vad som är ett Aprilskämt. Videkissarna har nu slagit ut och då blir åtminstone jag glad för det är ett säkert vårtecken och dessutom sant.Vi säger välkommen till April månad för nu är vi inne i den riktiga vårmånaden det är från och med nu som det börjar hända saker i vår trädgård trots alla bakslag av nedfallen snö.
Jag plockade även det här året en bukett med Videkissar och satte ner i en cylindervas utan vatten för då håller de sig hur länge som helst,
Ute på trappan har jag satt ut en kruka med Påskliljor de är ju så dekorativa med sin gula färg och det är så fint att ha vackert på trappan när man själv kommer hem men även för besökare som kommer på visit.Efter dess blomning så ska de placeras vid vårt torp där kan det behövas lite påskblommor som kommer upp nästa vår igen.
Blåbärsris med påskägg så här i en vas blir även det ett fint påskpynt det fanns på bordet när vi häromdagen var på födelsedagsfika.I dag har vi haft en kanondag med sol från en blå himmel och det blev en härlig promenad efter fikat vid vårt torp nu är det inte längre halkigt och det tycker jag känns så himla bra man kan gå utan att spänna sig och få ont överallt.Jag får avsluta med att önska alla som tittar in på min sida en riktigt fin eftermiddag.







4 kommentarer:

  1. Fint påskpyntat. Glad påsk. / Britt

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att vi nu är inne i en vårmånad! Glad Påsk!/Helena

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att vi nu är inne i en vårmånad! Glad Påsk!/Helena

    SvaraRadera
  4. Så fint påskpynt och jättefina bilder. Ha en fin påskhelg. Carita

    SvaraRadera